duminică, 17 august 2008

imagiababy

Si asa a inceput imagiababy... Era primavara si copacii infloreau, pasarile calatoare se intorceau din concediu, iar noi sortam poze, stresam designeri de site-uri si dadeam comenzi in stanga si in dreapta pentru diverse lucruri care erau menite sa infiga adinc in constientul clientului sigla si sloganul, ambele ticluite sa faca pe deplin inteles demersul nostru. Cum adica fotografie pentru gravide si nou-nascuti? Pai gravidele nu sunt diforme si isi dispretuiesc corpul? Bebelusii nu sunt lipsiti de expresie si dorm tot timpul? Si daca nu dorm, plang!

Din acest punct de vedere (si nu numai), oamenii se impart in doua categorii. Pentru ceilalti, vorba ceea, exista imagiababy.

Pana anul trecut, aveam un singur site - imagia.ro, care avea trei sectiuni, intr-o insiruire fireasca, ancestrala as putea spune: nunti, maternitate si copii. Am ajuns la concluzia ca nu toata lumea se gandeste la toate astea deodata (iar pe unii ii sperie de groaza ideea!). Asa ca am bagat divort si nuntile au ramas la locul lor, maternitatea si copii s-au mutat la o noua adresa, si anume imagiababy.ro. Oricum, pana atunci nu aveam suficient material si timp pentru a ne ocupa cum se cuvine de subiect, portofoliul fiind in plina dezvoltare si in zilele noastre...

Si ne-am facut intrarea cu ocazia babyexpo, cel mai mare targ pentru parinti, copii, viitori parinti si mai ales amatori de pliante si mostre gratuite din Romania. Standul nostru arata astfel:





Eforturile noastre de marketing si-au spus cuvantul si prin urmare, am fost intrebati daca comercializam rame si albume foto, postere, bambusi (nu, asta a fost de la mine, ca sa vad daca sunteti atenti). De LCD nu ne-a intrebat nimeni - oricum, l-am luat de Craciun si e bun, dar daca primeam mai mult decat am dat, se chema profit si nu e asta scopul oricarui business? Una peste alta, pentru majoritatea vizitatorilor, measajul a fost subtil. Prea subtil. Dar sa privim partea buna a lucrurilor: daca toata lumea ar fi navalit rezervand sedinte peste sedinte foto, cine ar fi facut fata? Iar daca ar fi fost asa, s-ar fi numit ca prestam servicii pentru mase, nu? Eh, un pic de infatuare nu strica nimanui, e bine sa te simti elitist, sa stii ca doar unii, cei alesi, vor fi demni de atingerea ta. Si exista si un nume pentru efortul asta regal de a atrage mai mult de doi clienti: marketing de nisa!

Prin urmare, ne-am retras prezentele elitiste de la targ si am trecut la planul B. In prezent, planul C isi arata roadele si va vom arata in zilele urmatoare cativa deschizatori de drumuri, cativa vizionari care au avut curajul sa se arunce in valtoarea necunoscutului, lasandu-se expusi obiectivelor elitiste (gata, promit ca e ultima data cand mai folosesc cuvantul asta in acest post). Si asta, pe bani!

Un lucru e clar: in termeni de marketing, piata nu este educata. Nu e nicio problema de mers la scoala aici, doar ca oamenii de pe piciorul de plai nu au fost obisnuiti ca asa ceva se poate. Si atunci ne revine sarcina de a creea necesitatea. Dureaza, dar nu-i nimic, putin cate putin, burticile se expun pentru propria lor bucurie, ca sa nu se mai straduie sa-si aminteasca cum aratau inainte de bebe. Si poate spune cineva ca o burtica nu e suficient de artistica, suficient de demna de a fi imortalizata pentru eternitate? Si care parinte nu simte ca ar vrea sa retina fiecare clipa care trece din viata minuscula pe care o tine in brate? Dupa ce timpul trece, ies dintisorii, rateaza olita si reuseste la facultate intr-un oras cat mai departe de babacu, ce mai ramane in afara de fotografii?... Sigur, pentru asta sunt ofertele speciale la aparate digitale "de uz casnic" de prin supermarketuri, dar eu zic sa va uitati pe site si mai vorbim...

S-aveti o saptamana cat mai simpla!

Niciun comentariu: